23948sdkhjf

MRF och Netbil i samarbete om försäljning

För att få köra personbilar, lastbilar och bussar i de städer i Tyskland som infört miljözoner, "Umweltzonen", krävs en dekal som monterats på vindrutan. Dekalen heter "Feinstaubplakette" och visar att bilens partikelutsläpp understiger en viss nivå. Fordon som saknar miljödekal får inte köra in i miljözonen.

Den unika och stora fördelen med konceptet är att bilarna kan stå kvar i handlarens bilhall under pågående auktion och de är därmed även tillgängliga för försäljning direkt från bilhallen av ordinarie säljpersonal. Trygghetsmässigt för kunden spelar det ingen roll om bilen säljs via Netbil eller av handlaren. Netbil är medlem i MRF och lämnar ordinarie MRF-garantier. - Förhoppningen är nu att detta ska kunna bli en ny framgångsrik och kompletterande säljkanal för MRF-handelns begagnade bilar. Tanken är att vi ska kunna nå nya kundgrupper som kanske idag inte kommer in till våra bilhallar och även effektivt kunna konkurrera med privatmarknaden, säger Tomas Ulander, bilhandelsansvarig på MRF. Roger Löfman, VD på Netbil säger; Vi är stolta över att ha tecknat samarbetsavtalet med MRF och ser detta som en milstolpe för begagnathandeln. Dagens bilköpare är i princip alltid ute på nätet för att söka efter begagnad bil. Tillsammans kommer MRFhandlaren och Netbil att bli ett konkurrenskraftigt alternativt för framtidens bilköpare. MRF, Motorbranschens Riksförbund, har ca 1 000 anslutna driftsställen som tillsammans säljer runt 500 000 nya och begagnade bilar årligen. Netbil är dotterbolag till Bilia och bedriver sedan 2006 försäljning av begagnade bilar via Internetauktion.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078