MECA Car Service har nu 50 märkeshandlare integrerade
För att så effektivt som möjligt kunna serva och reparera bilar av olika märken och modeller krävs regelbunden utbildning på verkstäderna. Dessutom underlättas arbetet av tillgänglig support och teknisk dokumentation. - Hög kompetens är helt avgörande för bilägaren eftersom det resulterar i kortare väntetider, snabbare och bättre service, säger Thony Sundberg, kedjechef MECA Car Service. MECA Car Service är ett verkstadskoncept som samarbetar med några av världens ledande och största tillverkare av bilreservdelar. - För att kunna erbjuda våra kunder toppkvalitet på de delar som vi monterar måste vi hänga med vad gäller kompetensutveckling, utbildning och support, säger Thony Sundberg. MECA Car Service monterar endast reservdelar av originalkvalitet, vilket innebär att tillverkarna följer gällande EU-regler på bildelar. - Detta är något som märkeshandlarna är vana vid och det är också därför som de väljer att integrera MECA Car Service i sina verksamheter, säger Thony Sundberg och fortsätter, Nu är 50-gränsen passerad och jag ser en mycket positiv utveckling på våra samarbeten. - MECA Car Service är just nu en väldigt framträdande och viktig del inom MECA som ser till att vi lever upp till vår vision - att vara den mest eftertraktade och framgångsrika samarbetspartnern till professionella bilverkstäder. Liksom samarbetet med Relacom är även detta ett genombrott i vår frammarsch inom servicemarknaden, säger Pehr Oscarson, VD och Marknadsdirektör MECA Sweden,