Världens mest köpta bil lanserar smakfull husvagn
– Varumärket Ahlgrens bilar har lyckats hålla sig i topp i mer än 50 år tack vare lojaliteten mot ursprungskonceptet. Dessutom fortsätter vi bidra till vardaglig glädje och lekfullhet genom att kontinuerligt lansera nya tillbehör, säger Cecilia Krook, marknadschef på Leaf Sverige. 1953 rullade den första bilen ut från Ahlgrensfabriken och ända sedan dess har efterfrågan på matchande husvagnar varit stor. Ahlgrens är därför stolta över att kunna presentera husvagnar i tre olika färger med fruktig smak hämtad från populära tablettasken Fruxo. – Lanseringen av Ahlgrens Husvagnar känns väldigt rolig. Husvagnar är det perfekta komplementet till den älskade bilen och vi känner oss övertygade om att nästan varenda bil ute på vägarna i sommar kommer åka runt med Ahlgrens Husvagnar, säger Anna Assarsson, produktchef för Ahlgrens bilar. Cabby är ett av de företag som säljer flest husvagnar i Sverige idag och det var naturligt för Ahlgrens bilar att vända sig till en expert i branschen när den nya modellen skulle tas fram. Under året kommer Cabby och Ahlgrens bilar bland annat genomföra en gemensam kampanj under namnet "Satsa på en husvagn i år". Lanseringen av Ahlgrens Husvagnar kommer att leda till försäljningsrekord av husvagnar under 2009. Totalt produceras 70 miljoner husvagnar i Ahlgrensfabriken som kommer att säljas i service- och dagligvaruhandeln från vecka 16.