23948sdkhjf

Mc-mässan gör uppehåll

En satsning på den klimatsmarta kollektivtrafiken kommer rädda många verkstadsjobb i Sverige, men för det behövs agerande från regeringen, säger Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand.

Att som utställare delta på en mässa och göra det på ett professionellt sätt kräver stora investeringar. Allt från personal på plats till golvyta, utrustning och transporter till och från mässan, löner, kost och logi genererar sammantaget stora kostnader. - Även om vi hoppar över På Två Hjul 2010 kommer medlemsföretagen ändå att satsa på att visa upp sina produkter men på ett annat sätt. Mopeder, motorcyklar, utrustning och tillbehör kommer att visas upp vid andra tillfällen. Det kan vara allt från egna roadshows till att stödja återförsäljarna vid deras handlardagar och medverkan vid liknande aktiviteter, säger Anders Sarbäcken, ordförande för McRF och VD för KTM i Sverige. När ett nytt koncept skapats räknar McRF med att åter genomföra Motorcykelmässan På Två Hjul som jämfört med många andra mässor är ett ovanligt starkt varumärke. Styrkan i varumärket beror till stor del på den stora kärna av trogna besökare som återkommer år efter år. - Motorcykelmässan På Två Hjul är en institution i svenskt motorcykelliv och en uppskattad mötesplats för många intressenter, inte minst för hojåkarna. Vi planerar målmedvetet för framtida upplagor av På Två Hjul men har ännu inga detaljer klara, säger Per Johansson, VD för McRF. Den senaste på Två Hjul som ägde rum på Älvsjämässan i januari i år drog en publik på 53 813 besökare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063