Två legender är tillsammans
Nu har dock Gulf hamnat i sin rätta miljö. Hansen Racing med ett omfattande återförsäljarnät i hela landet och tusentals motorentusiaster som kunder kommer att satsa på Gulf. -Gulfs välkända logga värmer och berör som en kär gammal vän som kommer tillbaka. Det är något som vi hela tiden får höra när vi presenterar oss säger Martin Steinkamp, f.d. verksamhetsansvarig för Gulf som nu är försäljningsansvarig för Gulfs produktsortiment hos Hansen Racing AB. -Vi ser på detta som ett "Marriage in Heaven" där Hansen Racing, med över 43 års erfarenhet i branschen, och Gulfs starka varumärke med kvalitetsprodukter, kommer att tillföra marknaden ett vinnande koncept, säger Mistral Hansen vd för Hansen Racing. Gulf grundades 1901 vid den mexikanska Gulfen och har alltid varit ett innovativt bolag genom åren. Den första drive in bensinstationen 1913 och gratis vägkartor samt den första syntetiska motoroljan är några av Gulfs innovationer. Idag sker den tekniska utvecklingen i egen regi samt tillsammans med motortillverkare och olika samarbetspartners, för att få fram de främsta oljorna. Numera är Gulf ett av de stora privatägda oljebolagen med representation i över 90 länder och är ett av världens starkaste varumärken med sin orange disk logga, orörd sen början av 60 talet. Gulf står för service samt innovation med en mycket stark nostalgisk samlareffekt. Tillsammans med Aston Martin Racing är Gulf närvarande i Le Mans långlopp motortävlingar. Hansen Racing kommer att sälja Gulfs kompletta smörjmedelsprogram inom samtliga marknader – motor, marin, industri, entreprenad, transport, verkstäder samt skog- och lantbruk. Till detta kommer Gulfs nostalgiska och racinginspirerade klädessortiment även föras. -Målet är att med hög kundservice och täta samarbeten med butiker och återförsäljare ge motorintresserade ett komplett program från Gulf att välja utav, säger Martin Steinkamp avslutningsvis.