Tuff deltävling i Grekland
Rallyt brukar räknas som det tuffaste i VM-kalendern. Krokiga och steniga bergsvägar i pressande hetta kommer att pröva både förare och material hårt och i år är rallyt dessutom flyttat några mil utanför Aten, vilket kan göra förutsättningarna ännu svårare än vanligt. - När det gäller Grekland så brukar nya sträckor, eller de som inte körts på länge, alltid vara väldigt dåliga. Och sen blir de bättre och bättre för varje år eftersom de blir hårdare med tiden. Men nu är det tio år sedan det kördes rally på de här vägarna, så det lär bli riktigt styggt till och från, säger Patrik Sandell. Tricket är att hitta balansen i att köra fort utan att pressa bilen för hårt. Noterna kan bli avgörande då, för på många ställen kommer vi tvingas sänka farten för att inte få tekniska problem. Det enda vi vet säkert är att vi har några riktigt tuffa dagar framför oss. Det svenska teamet, som tävlar för Red Bull Rally Team i en Skoda Fabia Super 2000, ligger trea i tabellen inför rallyt. Leder gör Qatarföraren Nasser Al-Attiya före portugisen Armindo Araujo. Men bara tre poäng skiljer de tre toppbilarna åt, så misstag är inte tillåtna nu när mästerskapet går in på upploppet.