Bilprovningens kunder är nöjda
Årets kundnöjdhetsundersökning visar att Bilprovningens kunder är nöjdare än någonsin. Kundnöjdheten steg från höga 92 till 94 procent bland privatkunderna och från 73 till 81 procent bland företagskunderna. NKI-värdet bland privatkunderna ökade också från 4,27 till 4,30 och bland företagskunderna från 4,09 till 4,19 av 5 möjliga. Båda NKI-resultat översteg dessutom företagets mål om att uppnå ett värde om 4,20 bland privatkunder och 4,10 bland företagskunder. – Vi är naturligtvis oerhört glada och stolta över att ha lyckats överträffa tidigare toppresultat bland privatkunderna. Det är också stimulerande med det fina betyget från företagskunderna och att resultatet bland dem ökat så mycket sedan den förra mätningen, säger Magnus Ehrenstråhle, verkställande direktör på Bilprovningen. – Undersökningen visar att kunderna är väsentligt mycket nöjdare i år med öppettiderna på stationerna och besiktningspersonalens bemötande, vilket förstås är mycket glädjande. Internetanvändningen ökar och ännu en förklaring till det förbättrade resultatet bland företagskunderna är den nya kostnadsfria internettjänsten Mina fordon Företag som väsentligt förenklar hanteringen av fordonen för Bilprovningens avtalskunder. Tjänsten är mycket uppskattad, berättar Pierre Karlsson, marknadschef på Bilprovningen. Mina fordon Privat är motsvarande kostnadsfria tjänst för privatkunderna. Genom att registrera sig på Bilprovningens webbplats, bilprovningen.se, får man en överblick av sina fordon, kan se besiktningshistorik samt skriva ut protokoll, få kallelsen via e-post, lägga in önskemål avseende den reserverade tiden, beställa gratis besiktningspåminnelse via SMS och ställa sig på en väntelista för återbud om önskad station är fullbokad.