23948sdkhjf

Hyundai utsedd till årets generalagent

Årets 10-i-topp består av: Hyundai, Subaru, BMW, Mercedes, Volkswagen lätta lastbilar, Seat, Toyota, Volkswagen personbilar, Honda och Skoda. Det är för tredje året i rad som Hyundai vinner undersökningen. Inte minst tack vare stöd av MRF:s generalagentenkät har importören lagt en långsiktig plan för att utveckla såväl sina återförsäljare som relationen med dem. Det är för fjortonde gången som MRF genomför sin enkät bland sina märkesåterförsäljande medlemmar. Totalt är det 126 frågor om generalagenternas prestationer inom områden som bl a försäljning/marknadsföring, servicemarknad, affärsvillkor mm som har besvarats. Svarsfrekvensen är över 70 procent och det är SIFO som svarat för undersökningens genomförande på uppdrag av MRF:s bilhandelssektion. -Tack vare sin kontinuitet och omfattning har MRFs generalagentenkät utvecklats till att vara ett viktigt verktyg för att utveckla affärsrelationen mellan generalagent och återförsäljare. Enkäten har med åren även väckt internationell uppmärksamhet eftersom det ligger stor prestige i att ha ett bra index och en bra placering på rankinglistan. Flera internationella biltillverkare lägger stor vikt vid sin placering, inte minst i förhållande till två inhemska biltillverkare som Saab och Volvo., säger Tomas Ulander, bilhandelsansvarig på MRF. Per Johansson pekade på de utmaningar branschen står inför, efter finans- och bilkris och menade att Sverige har en god möjlighet att bli det goda exemplet när det gäller framtidens bildistribution genom att ha nöjdare kunder och därmed säkerställa en god lönsamhet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062