23948sdkhjf

Helhetskoncept från Würth

Würth hela vägen är namnet på ett koncept som är tänkt att minska totalkostnaderna för hantering och inköp av förbrukningsmaterial hos företagets kunder.

– På mässan kommer vi att visa hur vi kan hjälpa våra kunder att utvecklas och göra fler arbeten själva och därigenom öka sin lönsamhet, säger Håkan Larsson, Divisionschef Fordon på Würth Svenska AB. – Delarna i konceptet är många. Det handlar om att erbjuda rätt artiklar och hitta den optimala lagernivån för sortimentet, så att rätt artiklar finns till hands när kunden behöver dom, varken för mycket eller för lite, tillägger han. En del i konceptet är bl a ORSY lagerhållning, ett hyllsystem där Würth hjälper kunden att hålla ordning på sitt förbrukningsmaterial och andra produkter. Würths representant inventerar, plockar upp och fyller på förbrukningsmaterial enligt överenskommen nivå. Kunden kan vara säker på att det de behöver finns till hands när de behöver det. Finansiering, fordonsdiagnostik och skyddsutrustning är andra delar i konceptet. Den senaste nyheten i konceptet är ORSYscan, där Würth hjälper kunden att ta betalt för förbrukningsmaterialet. – Vi kommer även att demonstrera delar ur SmileREPAIR-konceptet, som är professionella produkter för reparationer av till exempel vindruta, kaross och plastdetaljer samt även byte av vindruta och borttagning av otrevlig lukt i kupén, säger Håkan och fortsätter: – Med hjälp av dessa produkter kan verkstaden själv laga till exempel stenskott, och på så sätt öka sin lönsamhet genom att de inte behöver lämna jobbet vidare till en underleverantör. För att ge kunden de bästa förutsättningarna att öka sin lönsamhet erbjuder vi även utbildningar inom dessa områden. Vi hoppas att många kunder tar chansen att besöka oss på mässan, så vi kan berätta mer om hur våra lösningar kan göra arbetet lättare för dem samtidigt som de får en möjlighet att tjäna mer pengar. Å

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093