Peggen Andersson kör Camaro Cup 2012
-Tredje gången gillt, hoppas jag, säger Peggen som hade en helt igenom strulig säsong 2011.
När bilen fungerat har Peggen varit med i den yttersta toppen av den stora Camarocupen som har närmare 40 deltagare i varje tävling.
-Visst har vi haft otur men jag får delvis ta på mig ansvaret för att det krånglat eftersom vi inte lagt den tid på bilen som krävts för att hålla den i skick. Det är inte precis någon BMW som bara går och går utan bilen måste skruvas isär, kollas och skruvas ihop mellan varje tävling.
Lösningen på problemet heter Fredrik Nylander som är en av Sveriges mest meriterade mekaniker med Camaro Cup som specialitet. Peggens bil kommer att gås igenom av Fredrik inför varje tävlingshelg vilket kommer att öka tillförlitligheten högst betydligt.
-Jag sneglade lite på att gå över till GT-racing redan till 2012 men den serien som känns inte särskilt stark ännu medan Camaro Cup är Sveriges i särklass bästa racingklass just nu.
En avgörande faktor var också att Camaro Cup sänds i SVT vilket är viktigt för mina sponsorer.
Nu gäller det för Peggen att se till att det finns finansiering för satsningen.
-Självklart blir det lite dyrare med den här lösningen men jag kör hellre tre helger med en fungerande bil än sex med en som inte gör det.
Det blir två nya banor för klassen 2011. Dels en flygplatsbana i Östersund och dels en tillfällig bana på Solvalla Travbana i Stockholm. Peggen är kanske den i Camaro Cup som kört flest tävlingar på flygplatsbanor då det var vanligt i DTM på 80-talet.
-Jag har nog kört på fem olika flygplatser tidigare så det ska bli riktigt kul. Det är också extra spännande eftersom ingen kan testa innan tävlingshelgen vilket jag tror gynnar mig.