23948sdkhjf

Gripen försvinner från nya logon för Saab

Nevs utvecklar nu varumärket Saab för personbilar med en ny visuell identitet. Grunden är det skandinaviska ursprunget som med sina fyra årstider, långa avstånd samt extrema väglag och körförhållanden har format Saabs personbilar, heter det i information från Nevs.

I den visuella identiteten presenteras bolagsnamnet National Electric Vehicle Sweden AB i svart och varumärket Saab i mörkgrått eller i silver. För vissa produktapplikationer, som motorhuv och nav, kommer varumärket att vara i silver mot en vit och rund bakgrund. De fyra årstiderna och deras utmärkande väglag kommer att vara synliga både i bildspråk och i samband med varumärket.

National Electric Vehicle Sweden AB (Nevs) har ett licensavtal med Saab AB om att använda Saab som varumärke på sina produkter och tjänster. Tillsammans med företaget Stockholm Design Lab AB har Nevs utvecklat den visuella identiteten som ett viktigt steg i att stärka varumärket Saab för personbilar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063