MECA satsar på den senaste digitala tekniken
-På det här sättet skapar vi förutsättningar att kommunicera med bilägarna på ett sätt som stämmer med den nya tidens kommunikationsmönster och mediekonsumtion, säger Pehr Oscarson, vd MECA Sweden och direktör affärsutveckling MECA Scandinavia.
• Det blir enkelt att komma åt MECAs olika tjänster.
• Det blir enkelt att både hitta och boka verkstad.
Sidan är responsiv, vilket betyder att den automatiskt anpassar sig för dator, läsplatta eller telefon. Oavsett var man är eller när man har behov av att komma i kontakt med MECA så ska det vara enkelt att snabbt få den information man är ute efter.
Lanseringen av denna nya bilägareportal är samtidigt en fortsättning på MECAs positionering på marknaden.
-Efter ett par års intensiv inlärning av MECA som Märkesverkstaden för alla märken vill vi visa att vi inte bara är bra på att serva bilar – utan också på att serva bilägarna på ett modernt och kompetent sätt, säger Oscarson.