Förståelse för kundens behov Nyckel till bra bilförsäljning
-Det är otroligt spännande att se resultaten som rör återförsäljarna. Hittills har återförsäljaren Jeppssons som finns i Blekinge nöjdast kunder, där över 90 procent är mycket nöjda med dem, säger Jan-Inge Isacsson, talesperson för Autopedia.
-Tittar vi på vad som driver den totala nöjdheten är det tydligt att Jeppssons är outstanding på att ha förståelse för sina kunder. Vi kan se i de öppna kommentarerna från Jeppssons kunder hur de beskriver detta genom t.ex. ”Detta är den fjärde bilen jag har köpt hos Jeppssons i Karlskrona och dessutom av samma försäljare. Vi har upparbetat ett förtroendefullt samarbete. Jag har aldrig blivit lurad på något sätt. Dessutom har servicen på köpta bilar varit oklanderlig från en synnerligen förekommande servicepersonal.”. En kommentar av det här slaget visar att kunden verkligen är mycket nöjd och den kunden kommer med allra största sannolikhet rekommendera Jeppssons till vänner och bekanta, fortsätter Jan-Inge Isacsson.
Autopedia är till skillnad från andra undersökningar inte statisk utan tjänsten lever varje dag genom att resultaten uppdateras med nyinkomna svar. Det gör tjänsten helt unik. Hela syftet med Autopedia är att sporra bilbranschen att bli bättre och få nöjdare kunder. Inom kort kommer även den stora konsumentfunktionen att lanseras, där varje nybilsköpare kan gå in på Autopedia.se och söka fram den bil och återförsäljare som har nöjdast kunder. Varje bilköpare har olika kriterier som de värdesätter som viktigast vid ett bilköp. Med kommande sökfunktion kan nybilsköparna pricka rätt bil och återförsäljare utifrån just sina kriterier.