Shell hyllar svenskarnas relation till bilen
För fem år sedan tog St1 över varumärket Shell i Sverige och sedan dess har stora investeringar gjorts för att modernisera Shellstationerna runt om i landet. Som en del av St1s satsning på Shellstationerna vill företaget nu uppmärksamma svenskarnas förhållande till bilen. Därför lanseras konceptet ’Älska bilen’. I Sverige finns fler än 4,5 miljoner registrerade personbilar.
– Bilen knyter samman Sverige, städer och landsbygd, och är en förutsättning för såväl privat- som affärslivet. Med ’Älska bilen’ kommer vi på olika sätt att visa på det personliga bandet vi svenskar har till bilen och vad den möjliggör för vår rörelsefrihet för att underlätta vardagen. Vi är otroligt glada över att kunna introducera vårt nya koncept, och bjuda in till våra uppfräschade stationer, säger Erica Samuelsson, marknadschef.
I St1s regi erbjuder alla Shellstationer fordonsbränslen med förnyelsebara bioprodukter, fler Svanen-certifierade biltvättar än någon annan kedja i Sverige och ursprungsinformation om var råolja, drivmedel och biokomponenter kommer ifrån.
– Vi är ett miljömedvetet företag och ser det som naturligt att informera våra kunder om ursprunget på råvaran till våra produkter. Vi hoppas att det ska öka medvetenheten och bidra till utvecklingen från fossilt till biodrivmedel, säger Erica Samuelsson.
’Älska bilen’ blir även ledmotivet i Shells konceptfilm som börjar synas nu. https://youtu.be/2ERNs4mSiBk