23948sdkhjf

Ny ledning för Citroën och DS i Sverige och Danmark

Per den 1 juli tillträder Simon Rivier som vd för Citroën och DS i Sverige och Danmark med stationering i Köpenhamn. Han efterträder därmed Arnaud Duchemin, som blivit utnämnd till en internationell befattning som ”Commercial development director”med rapportering direkt till Linda Jackson, vd för Citroën Automobiles. Till ny brand manager för Citroën och DS i Sverige har utsetts Johan Westin, för närvarande eftermarknadschef för Citroën och DS i Skandinavien.

Simon Rivier, 40, har sedan 2012 innehaft tjänsten som brand manager och Sverigechef för Citroën och DS och har god kännedom om förhållandena på den skandinaviska marknaden. Han har tjänstgjort inom Citroën sedan 2003, bland annat med logistik och marknadsföring på huvudkontoret i Paris och även som regionansvarig för Citroën och Peugeot i Ungern, Tjeckien och Slovakien.

Johan Westin tillträder som brand manager för Citroën och DS i Sverige per den 1 juli. Han kommer från tjänsten som direktör för eftermarknaden, serviceutveckling och reservdelar, i Skandinavien. Johan Westins djupa erfarenhet inom PSA-organisationen och långa relationer med återförsäljare och verkstäder kommer väl till pass i den nya tjänsten.

Nuvarande försäljningschef Per Brinkenberg, som gjort en betydande insats för varumärket under de senaste 18 månaderna, har valt att lämna Citroën men behåller sin funktion som försäljningschef fram till slutet av augusti.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.346