23948sdkhjf

Volvo Cars definierar sin egen version av lyx



Världens mest väletablerade lyxbilsmärken står inför de tuffaste utmaningarna någonsin då kundernas förväntningar och syn på vad lyx är förändras snabbare än någonsin enligt preliminära resultat från en ny rapport om hur lyx har utvecklats som skapats på uppdrag av Volvo Cars.

Rapporten, som tagits fram av den ledande trendbyrån Kjaer Global, fokuserar på hur lyx har utvecklats över tid och utgör en viktig del i Volvo Cars fortsatta förnyelse av varumärket.

Volvo Cars anser att det som kännetecknar lyx har förändrats under det senaste årtiondet, och har gått från att handla om hur mycket tillgångar man har och hur mycket man äger till att handla om tidsbrist och upplevelser som förbättrar livskvaliteten. Rapporten, som kommer att publiceras i början av nästa år, tyder på att etablerade lyxbilsmärken måste förnya sig och inbegripa den moderna tolkningen av lyx utan logotyp, som har lett till en minskning i försäljningen av masstillverkade varor med stark varumärkning till förmån för mer diskret varumärkning och ett hantverk som endast välinsatta kan se.

- Vi ser att "ny lyx" kan komma att ha en inverkan på flera branscher, inte minst bilindustrin, men även mode- och resebranschen samt andra lyxprodukts- och serviceområden. Utifrån rapporten kan vi se att många väletablerade varumärken snabbt måste anpassa sig till en mer personlig, unik och erfarenhetsbaserad kundupplevelse, annars riskerar de att hamna efter", säger Björn Annwall, Senior Vice President för Sales, Marketing and Customer Service hos Volvo Car Group.
Rapporten identifierar flera viktiga trender, däribland kontinuerlig innovation, ständig tillgång och uppkoppling, större uppskattning för kompetens och hantverk, autenticitet och upptäckter – allt kopplat till en strävan efter mer meningsfulla upplevelser. En växande trend för vad som i rapporten kallas den Kvinnliga faktorn och Det ljuva livet speglar en ökad medvetenhet när det kommer till val av livsstil och en önskan om en mer balanserad inställning till livet.

- Vi kommer snart att lansera vår nya S90 premiumsedan, säger Björn Annwall. Vi tror att vi har förstått vad som kännetecknar lyx idag, men det är upp till kunderna att avgöra. Volvo Cars har alltid tänkt annorlunda. Vi har sett på design och hela körupplevelsen ur ett mänskligt perspektiv, och jag tror att det är vad som göra våra bilar allt mer aktuella.

XC90 som nyligen lanserades har bekräftat Volvo Cars märkesposition som en viktig spelare i premiumsegmentet inom bilindustrin då bilen fick många positiva recensioner för den nya synen på komfort, design och interaktion.

Hela rapporten om hur lyx har utvecklats publiceras i början av 2016, tillsammans med Volvo Cars vision om modern lyx i premiumsegmentet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078