23948sdkhjf

Statoils biltvättskampanj gav 1,6 miljoner till Bris

Nu är Statoils kampanj Bristvätten avslutad och resultatet visar att mer än 54 000 kronor per dag samlades in under kampanjperioden till förmån för Bris verksamhet. Procentuellt per dag är det en förbättring med 28 procent jämfört med fjolårets upplaga.
Under kampanjperioden har fler än 62 700 bilar runt om i landet tvättats och detta innebär att 1 569 125 kronor nu skänks till Bris verksamhet.

- Varje år har Bris cirka 25 000 stödjande kontakter med barn och ungdomar, och under jullovet mottog vi hundratals samtal, mejl och chattar från barn och ungdomar som sökte stöd. Med detta bidrag, som är ett av de största vi på Bris mottar från ett enskilt företag, kommer vi kunna finansiera ytterligare närmare tre heltidsanställda kuratorer. Det har enorm betydelse för vår verksamhet, säger Karin Bergelv, tf. Generalsekreterare på Bris.

- Vi är mycket imponerade över resultatet. Detta visar tydligt att Bris ligger många av våra kunder varmt om hjärtat och vi vill därför rikta ett stort tack till alla Statoilkunder som har varit med och bidragit, säger Niclas Lundberg, Chef biltvätt och biluthyrning, Statoil Fuel & Retail Sverige AB.

Kampanjen inleddes den 10 december 2015 och varade till den 7 januari i år. För varje tvätt i Statoils diamant- och briljanttvätt avsattes 25 kronor till Bris.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078