Med BFGoodrich ”Good Project” kan äventyret gå i uppfyllelse
I samband med lanseringen av den nya websajten www.bfgoodrich.sepresenterar BFGoodrich sitt ”Good Project”. Tanken är att göra ett äventyr möjligt för människor med stora drömmar. Under 2016 kommer BFGoodrich därför att finansiera tio utvalda projekt i Europa och bidra med material, logistik och ekonomiskt stöd till dessa.
För att vara med i tävlingen skickar man in sin ansökan viawww.bfgoodrich.com/goodproject . En jury bestående av experter från BFGoodrich kommer att träffas varannan månad (i maj, juli, september och november) för att välja de projekt som man ska gå vidare med i projektet.
De utvalda kandidaterna blir ambassadörer för BFGoodrich och kommer att dela sina rapporter, videofilmer och foton från varje steg av förverkligandet av projekten på företagets facebook-sida, http://www.facebook.com/ BFGoodrichEurope och på dess websajt www.bfgoodrich.com/goodproject .
För att få delta i tävlingen måste ”äventyrarna” acceptera följande regler:
- Respektera och dela företagets varumärkesvärderingar: glädje, altruism, äventyrslust, smak för utmaningar och hårt arbete, ge 100 procent och passion.
- Vara aktiv på sociala medier med många följare, minst 500 fans till sina facebook-sidor, för att kunna sprida berättelserna om sina djärva äventyr till en så stor publik som möjligt.
- Uteslutande köra på däck från BFGoodrich.
- Behärska engelska: facebook-sidan och websajten där BFGoodrich presenterar all information om sina däcksserier och om äventyren som deras entusiaster upplever över hela Europa, skrivs uteslutande på engelska
Äventyrarnas rapportering om resultaten av de här projekten kommer att publiceras på: www.bfgoodrich.com/goodproject