23948sdkhjf

Autodata och AD Sverige i nytt svenskt partnersamarbete

Autodata, en världsledande leverantör av fordonsteknisk information, och Autodistribution International (ADI), en av Europas ledande fristående leverantörer av utrustning för fordonsunderhåll/reparationer, har tillkännagivit ett nytt partnersamarbete i Sverige.

Autodata och Autodistribution har en stark och långvarig relation där man förser tusentals fordonsverkstäder med nödvändig teknisk information. I många år har Autodistribution varit samarbetspartner med Autodata och tillhandahållit Autodatas omfattande tekniska information till kunder i andra europeiska länder, t.ex. Frankrike, Finland och Rumänien.

Nu kommer de två företagen att Autodata att bli en av de prioriterade leverantörerna för AD Sverige, vilket innebär att svenska verkstäder nu kan använda Autodatas online-verktyg via AD Bildelar-katalogen.

Sverige är en viktig marknad för Autodata, och 75 % av verkstäderna i landet abonnerar redan på Autodatas omfattande tekniska information med över 500 000 procedurer. Det senaste steget kommer att stärka denna position ytterligare.

Så här säger Rod Williams, CEO hos Autodata:

-Autodistribution är en av våra största officiella återförsäljare i Europa, och vi ser fram mot att utöka vårt partnersamarbete och kunna erbjuda ännu fler verkstäder i Sverige den tekniska information de behöver.

Omer Wesemael, Managing Director hos ADI, kommenterar:

-Autodata tillhandahåller teknisk information för tekniker på fordonseftermarknaden, och vi gläder oss åt att kunna erbjuda våra kunder i Sverige verktygen som de behöver.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078