23948sdkhjf

Kinesiska Techrules har utsett europeiska partners

Techrules, det nya forsknings- och utvecklingsföretaget i bilbranschen baserat i Peking, har utsett partners för design och utveckling som kommer att assistera i utvecklingen och produktionen av deras avancerade turbin-laddade elektriska supersportbil. De nya överenskommelserna har träffats med de världskända bilformgivarna Fabrizio och Giorgetto Giugiaro, samt den erfarne utvecklings- och produktionsspecialisten L.M. Gianetti.

Partnerskapen fokuserar på ytterligare utveckling av supersportbilen GT96 - som först presenterades som koncept på Genevesalongen i mars 2016 - och produktion i låga volymer kommer starta under de kommande åren. Den kommer att drivas av Techrules TREV-teknik (Turbine-Recharging Electric Vehicle).

Produktionsversionen av GT96 kommer att få sin världspremiär på Genevesalongen 2017 då Techrules, tillsammans med sina partners, kommer att slutföra supersportbilens utveckling och finslipa tillverkningsprocessen.

L.M. Gianettis anläggningar inkluderar lokaler för en småskalig produktion av Techrules supersportbilar med en initial kapacitet på 25 bilar per år.

GT96 kommer att ha Techrules TREV-teknik (Turbine-Recharging Electric Vehicle) - en hybridteknik med en mikroturbin som räckviddsförlängare som hade sin världspremiär på Geneves bilsalong 2016.

Techrules ordförande, William Jin, säger: "Vi valde att visa upp vår innovativa TREV-teknik på årets Genevesalong eftersom det är en av de viktigaste årliga bilsalongerna. Intresset för vår teknik och våra kommande elbilar visar att vi har en formel som kan få stor inverkan.

"Med det kreativa stödet av Fabrizio och Giorgetto Giugiaro och L.M. Gianettis tekniska expertis, ser vi fram emot att åter få visa upp vår teknik i supersportbilen GT96 på 2017 års bilsalong i Geneve."

De världsberömda italienska bilformgivarna Fabrizio och Giorgetto Giugiaro har över 50 års professionell designerfarenhet i bilindustrin.

Giorgetto Giugiaro, född 1938, är en av de mest kända bilformgivarna i världen. Han har stått för banbrytande bildesigntrender i över 60 år och hans arbete inkluderar formgivningen av över 300 bilar från världens mest kända varumärken som Ferrari, Bugatti, Aston Martin, Maserati, BMW, Volkswagen, Fiat, Toyota, Lexus och Saab.

Fabrizio Giugiaro har följt i sin fars fotspår och har experimenterat med nya strukturella kompositmaterial och ny teknik för drivlinor.

Fabrizio och Giorgetto Giugiaro skapade GFG Progetti under 2016 - ett nytt företag som kommer att fortsätta leverera designtjänster till bilindustrin.

L.M. Gianetti grundades 1966 i Turin, Italien och de har en omfattande tvärvetenskaplig utvecklings- och produktionsexpertis. Företaget är välkänt för sitt arbete med Fiat Auto, Abarth, Alfa Romeo och, på senare tid, sitt engagemang inom internationell motorsport.

Under 2011 utvecklade och tillverkade L.M. Gianetti en unik banracingbil, kallad Ferrari P4/5 Competizione, som deltog i det hårda 24-timmarsloppet på Nürnburgring. Vid det andra försöket det följande året blev de bäst i sin klass och nådde en tolfte plats totalt.

Techrules är engagerat i innovation inom ny energiteknik för att främja miljö- och dynamiska prestanda i elbilar.

TREV-systemet (Turbine-Recharging Electric Vehicle / "turbinladdad elbil"), är en helt ny patenterad hybridteknik med en turbingenerator. TREV kombinerar en omfattande erfarenhet från flygindustrin och elbilsteknik med ett flertal egna tekniska innovationer för att leverera hittills oöverträffade nivåer av effektivitet, prestanda och ultra-låg miljöpåverkan.

TREV är ett räckviddsförlängande system som använder en mikro-turbin för att generera elektricitet som laddar batteripaketet. Batteripaketet levererar ström till motorerna som driver hjulen. En nyutvecklad batterihanteringsteknik ger en överlägsen laddningseffektivitet. Den höga verkningsgraden i TREV-systemet resulterar i ett minskat batteribehov, lägre vikt och utrymmesbesparingar.

Techrules visade upp sin banbrytande teknik på 2016 års Genevesalong i två plugin-hybrid TREV-koncept som representerar det första steget inför en kommande produktion av Kinas första supersportbil. Utprovningen startade i februari 2016 med en prototyp på Silverstonebanan i Storbritannien.

Med en max-effekt på 768 kW (1044 hk), visar de första prognoserna på häpnadsväckande prestanda (0-100 km/h på 2,5 sekunder; 350 km/h i begränsad toppfart) och en mycket stor räckvidd (över 2000 km). Vid plugin-drift får den en bränsleförbrukning på endast 0,18 L/100 km.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095