23948sdkhjf

Moment 22 för bilägare som inte fick felet fixat

En bilägare i Hässleholm har anmält en verkstad till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) efter att han fått lämna in bilen på verkstaden fem gånger, utan att felet hittades. När verkstaden väl hade hittat felet, efter en månad, hade garantin på bilen gått ut och varken firman där han köpte bilen eller verkstaden vill stå för kostnaden, skriver Norra Skåne.

Nu känner bilägaren att han hamnat i ett riktigt Moment 22 (Allt blir en ond cirkel där det ena leder till det andra , men man hamnar ändå i en återvändsgränd).

Det var ett gnisslande ljud som ställde till det. En rem som lät enligt verkstaden som dock inte lyckades få tyst på remmen. Istället uppmanade verkstaden bilägaren att köra och köra - s skulle ljudet försvinna. Men det gjorde det alltså inte. Till sist, efter alla besöken, upptäcktes att det var generatorn som lät. Nu tvistas om vem som ska betala. Bilägaren har tröttnat och lämnat in en anmälan till ARN.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063