Liqui Moly lanserar skräddarsydd extraservice för bilägare
Rent konkret går det till så att bilägaren besöker verkstaden för till exempel en inspektion. Redan vid ankomsten erbjuds flera servicepaket, som är skräddarsydda till respektive behov och ekonomiska situation. Det kan exempelvis handla om motorspolning, borttagning av avlagringar från insprutningssystemet eller rengöring av dieselpartikelfiltret, beroende på vad som är lämpligt för förarens fordon och plånbok.
Dessa servicepaket ökar bilens tillförlitlighet, minskar risken för problem och skador och förlänger motorns livslängd. Fördelen för verkstäderna är att de med hjälp av paketen kan skilja sig från konkurrenterna. Med mindre arbetsinsatser kan de generera extra omsättning som de annars inte hade haft. Det faktum att tjänsterna erbjuds som kompletta paket och inte som separata produkter, minskar pristrycket.
Från LIQUI MOLY får verkstäderna inte bara produkterna och förslag på servicepaket, utan även säljinformation, broschyrer och reklammaterial. De får alltså en färdig modell för extra omsättning – det enda de behöver göra är att erbjuda tjänsterna.
I Sverige distribueras LIQUI MOLY av KG Knutsson och kan köpas hos bland annat Autoexperten.