Engströms Bil i samarbete med DEKRA för framtiden
i Linköping, Vimmerby och Västervik ansluter sina verkstäder för opartiska kvalitetskontroller av DEKRA.
– Ansvaret som återförsäljare inom VW gruppen medför ett ansvar i att ligga i framkant gällande
kundnöjdhet och intern verkstadskvalitet. Med DEKRA så uppnår vi en unik kontroll av vår verksamhet
samt sänder en värdefull signal till våra kunder om den trygghet vi erbjuder, menar Magnus Lindén,
Servicemarknadschef Engströms Bil AB.
– Vårt koncept DVK ger Engströms Bil en neutral och tydlig status av deras verkstäder samt en
jämförelse med branschen i landet. Därmed erhåller våra verkstäder ett praktiskt arbetsunderlag
för konkret intern kvalitetsutveckling, säger Frank Schubert, vd DEKRA Quality Management AB.
DEKRA erbjuder ett antal produkter som stärker kundrelationer och teknisk kvalitet. DVK erbjuds
till såväl centrala verkstadskedjor som lokala bilverkstäder. DVK innebär kvalitetskontroll av utfört
verkstadsarbete, både inom den administrativa som den tekniska delen.
Från vänster Frank Schubert, vd DEKRA QM AB och Magnus Lindén, Servicemarknadschef Engströms Bil AB