23948sdkhjf

Kvalitetsläget i fordonsbranschen diskuteras på möte

Under torsdagen hålls ett stort möte på CAB i Örebro där SFVF, MRF, BMW, TFF, Volvo, Försäkringsbolagen mfl närvarar. Självklart är kvalitét en aktuell fråga och alla är rörande överens om att branschen har en utmaning att förbättra kvalitetsläget i vår bransch. Samtidigt ställs frågan om det är lika allvarligt att ha glömt ett sittskydd i bilen som att inte har läst en reparationsanvisning eller gjort en felaktig svetsskarv?

-När media skriver om oss i branschen beskrivs allt som att branschen har gjort grava fel oavsett vad det är och det är inte rimligt, säger bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening SFVF.

En uppmaning från CAB men även SFVF är att om verkstan finner fel som avviker eller verkstan märker att det är något fel i metodbeskrivningen, kontakta då CAB då. På så sätt kan CAB utveckla systemet snabbare och vi alla i branschen kommer få ett mer korrekt system.

-Om alla verkstäder med personal hjälper till att meddela felaktigheter eller om något avviker förbättras systemet snabbt. Självklart diskuteras även fördelningstider, rostskydd och annat , avslutar Bo Ericsson.

CAB Group AB är marknadsledande inom systemstöd och tjänster för bland annat fordonsbranschen för att göra tillförlitliga och rättvisande reparationskalkyler. CAB Group AB grundades i mitten av 70-talet och ägs idag av If, Folksam, Länsförsäkringar och Trygg Hansa.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095