23948sdkhjf

Werksta-gruppen köper norsk bilskadekedja

Werksta Gruppen har förvärvat Bulk Bilskadeservice AS. Bulk är verksamma i Oslo och är en viktig, oberoende aktör på den norska verkstadsmarknaden som specialiserar sig på reparation av kollisionsskador. Efter förvärvet kommer Werksta utgöra ett nätverk av 60 verkstäder över hela Norden.

Den kraftigt växande Werksta Gruppen expanderar nu till den norska marknaden genom förvärvet av Bulk Bilskadeservice AS från dess nuvarande ägare Lasse Skaret och Trung Le. Båda ägarna kommer att fortsätta arbeta för Werksta. Bulk har verkstäder i centrala Oslo och i Gjerdrum nära Gardemoens flygplats. Verkstäderna har tillsammans 25 anställda experter i Norge.

- Vi har analyserat den norska marknaden för kollisionsskadereparationer under en längre tid och letat efter entreprenörer vars verksamhet drivs av kvalitet och en målsättning att erbjuda den bästa kundservicen i branschen på samma sätt som Werksta, säger Patrik Puskala, koncernchef på Werksta Nordic. Bulks ägare, Lasse Skaret och Trung Le, och deras skickliga team imponerade verkligen på oss.

Lasse Skaret och Trung Le har sedan Bulk grundades 1970 etablerat företaget som en mycket viktig spelare bland oberoende verkstäder i Norge. Bulk har avtal med många biltillverkare och försäkringsbolag och är auktoriserade för strukturell reparation av exempelvis Tesla och Hyundai.

- Vi har under en längre tid haft målsättningen att expandera vår verksamhet i Norge och vi tror att Werksta kommer att vara en mycket stark och kompetent partner för den tillväxten, säger Lasse Skaret, vd på Bulk. Den traditionella bilreparationsbranschen genomgår just nu en rad stora förändringar som kräver stora investeringar i utrustning och utbildning. Tack vare nätverket Werksta har i Norden kan vi nu dela erfarenheter, resurser och tillvägagångssätt med varandra över landsgränserna.

I Sverige arbetar Werksta Gruppen under varumärket Werksta och i Finland under varumärket Autoklinikka. Under de senaste två åren har Werksta Gruppen fördubblat sin verksamhet. Enligt Puskala svarar Werksta på önskemålen från sina kunder och försäkringsbolag genom en stark expansion i hela Norden. Institutionella kunder uppskattar möjligheten att utveckla samarbeten med en stark partner över större geografiska områden.

- En stor del av kollisionsskadereparationerna görs i stor utsträckning i anslutning till bilförsäljare, medan situationen på andra större marknader till 80-90 procent bygger på reparationer i verkstäder, säger Puskala. Vi ser att marknaderna förändras i Norden på samma sätt och strävar efter att Werksta ska vara den främsta partnern för både försäkringsbolag och bilförsäljare.

 

Bildtext:

Trung Le, Patrik Puskala och Lasse Skaret

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062