De ska utse Årets Marknadsförare till Motorgalan
Mikael Köhler berättar att han och juryledamöterna Jacob Hermansson, Formac, och Göran Björklund, Newsroom, har plockat fram flera förslag som mer än väl uppfyller kriterierna för utmärkelsen.
– VI ser inga problem i att kunna få fram tre slutgiltiga nomineringar inför galakvällen på Berns i november. Snarare är det tvärtom – det finns många stora och små motorbranschföretag som har kopplat intressanta och delvis nya grepp inom marknadsföring i en så traditionellt arbetande bransch som motorbranschen, berättar Mikael.
Juryn har hittills haft ett möte hos kategoripartnern Formac.
– Eftersom vi arbetar inom reklam och marknadsföring, så kikar vi från vår sida lite extra på motorbranschföretag som vill profilera sig och som vågar sticka ut på sin marknad, förklarar Jacob Hermansson, vd för Formac.
Även Göran Björklund, PR-konsult på Newsroom, framhåller vikten av att våga sticka ut i en annars så traditionellt styrd och arbetande bransch som motorbranschen.
– Vi har vaskat fram ett koppel intressanta både stora och små företag inom såväl bilhandel som servicemarknad som vågat tänka utanför lådans begränsningar, det är något vi gillar, berättar Göran.
I mitten av september ska tre nomineringar till Årets marknadsförare vara klara. Den 3 oktober kommer de presenteras officiellt i samband med ett finalistmingel. 8 november delas sedan utmärkelsen ut på Motorgalan.
Bildtext: Jurymedlemmarna frv Jacob Hermansson, vd för Formac, Mikael Köhler, mediechef MotorMagasinet och Göran Björklund, PR-konsult Newsroom.
Men det behövs fler nomineringar till Motorgalan. Gå in på http://www.motorgalan.se och nominera någon som du tycker är förtjänt av det. Det finns 11 kategorier att välja på.