Axalta öppnar webbutik
– Med den nya självbetjänade webbutiken kommer våra kunder att hitta all produktinformation de behöver på en och samma plats. De kommer även att ha möjligheten att ladda upp eller skanna beställningar, förklarar Rebecca Björner, marknadschef för Axalta Norden.
I och med introduktionen av webbutiken erbjuds produktkatalogen även på nätet, och man kan få information om tillgänglighet i realtid samt spåra och följa sina beställningar.
Via webbutiken kan man också upprätta sitt eget godkännandeförfarande för att godkänna och skicka beställningar. Men oavsett hur beställningen görs så kommer den att behandlas på samma sätt, och leveranstiden påverkas inte.
Den nya webbutiken ger även kunderna möjlighet att använda en mobilapp, som finns tillgänglig för Android och iOS, för att skanna streckkoderna på produkter de vill beställa på nytt. Därefter skickar appen deras beställning till webbutiken för granskning.
Det har också lanserats en ny streckkodsläsare som gör det möjligt att skanna flera streckkoder samtidigt och sedan skicka dem till webbutiken.
Tills nyligen kom 95 procent av beställningarna till Axalta i Europa, Mellanöstern och Afrika per telefon.