23948sdkhjf

"Karin" tar artificiell intelligens AI in på bilverkstaden

Karin är egentligen inte en person - Karin är namnet för Autopilotens AI (artificiell intelligens) som med grunddata för exempelvis ägarbyten, servicehistorik, besiktningshistorik, nyinflyttade och sålda bilar beräknar hur servicemognaden ser ut för både individer och fordon bland de du inte har som kunder idag samt bland de du riskerar tappa som kunder.

Karin "lär" Midman att få till en ökad precision i aktiviteterna. Autopiloten skickar löpande direktbrev till de bilmärken du är auktoriserad för i ditt område. Breven går ut med dig som avsändare och skickas löpande när en händelse inträffar - exempelvis att det är dags för service på en bil som inte servar hos dig idag eller till en kund som du tappat eller riskerar tappa. Midman mäter givetvis allt och redovisar klart och tydligt vilka de nya kunderna är.

- Vi hann rulla ut Autopiloten bland ett 20-tal verkstadskunder innan semesterperioden och responsen har varit mycket positiv, säger Jonas Udd på Midland AB, produktägare till affärsområdet Midman kommunikationstjänster.  - Majoriteten vill ha ett löpande och smart verktyg för rekrytering av nykunder till låg risk och kostnad, säger han.

 

Bild: Colourbox

 

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093