23948sdkhjf

SFVF lanserar utbildning på webben

För kundmottagare som inte vill trängas med andra i coronatider lanserar SFVF nu en webbaserad utbildning i hur man lyckas med försäljningen.

Den nya utbildningen Att lyckas med säljet syftar till att ge deltagaren kunskaper i praktiskt arbete som kundmottagare och grunderna i försäljning.

Genom utbildningen ska deltagaren få förståelse kring sin och verkstadens roll och det ansvar man har som anställd. Den vänder sig till kundmottagare, säljare, servicerådgivare, verkstadschefer och servicemarknadschefer.

Nu lanserar SFVF samma utbildning på distans. Utbildningen sker via Microsoft Teams, en webbaserad lösning för samarbete och kommunikation i realtid, möten samt fil- och appdelning. Det krävs att man har en dator med kamera och mikrofon.

– Tanken är att vi ska kunna köra det webbaserat så här i coronatider. Man ska inte behöva träffas fysiskt, men ändå kunna fortbilda sig, säger Michael Bergvall, ansvarig däck och skadesektion på SFVF och den som håller i utbildningen.

Utbildningen som är två timmar lång hålls vid två tillfällen i maj. Att lyckas med säljet är den första webbaserade utbildningen som SFVF lanserar, men Michael Bergvall berättar att man också har fler kurser på gång.

– Vi kommer även att lansera den teoretiska delen av Däckskolan via Teams. Den kommer inom kort.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125