23948sdkhjf

Så bidrar vägassistans med pengar till verkstäder

Verkstadskunder som är auktoriserade för Midland mervärden är i dag geopositionerade via Midlands API till Assistancekårens it- och larmcentral. Midland kan styra bärgningen till ursprunglig serviceverkstad så att rätt verkstad också får reparationsintäkten för sin servicekund.

– De flesta vägassistanser på marknaden styrs till ett nätverk av verkstäder till exempel ett visst bilmärke eller verkstadskedja. Vi tänker tvärtom och styr istället bilen till ursprunglig serviceverkstad så att vår verkstadskund får tjäna pengarna på reparationsintäkten bland sina servicekunder, säger Jonas Udd på Midland, i ett pressmeddelande.

Midland mervärden innebär vägassistans och/eller motorgaranti i 10 år eller upp till 50 000 mil.

Midman, affärsområde för it-tjänster, presenterar nu en ny flik i gränssnittet kallad Midland – där verkstadskunder kan följa både skada, bärgning och reparationsintäkt per uppdrag.

– Målet är att minimera antalet skador eftersom en välservad bil som kör på premiumolja från Midland drabbas av färre skador. Trots att antalet skaderegleringar per verkstad är få per år så kan reparationsintäkterna vara höga och viktiga att följa eftersom de levererar ett affärsvärde till verkstaden, säger Jonas Udd.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078