23948sdkhjf

Tips – Så fixar du nya servicebokningar!

Tjänsteföretaget Midman har lanserat en ny produkt kallad Digital kampanj och först ut att testa var Bosses Bil & Motor i Luleå.

– Vi valde en målgrupp bland Honda och Subaru servicekunder för att driva trafik och fick nio nya bokningar inom några minuter. Dagarna efter har inkommande samtal ökat och där har bokningarna spridits ut mer över tiden, säger Christoffer Alnelind på Bosses Bil i ett pressmeddelande.

Digitala servicebokningar via Midmans kalenderbokning i servicekallelsen har även de ökat.

Med Midmans nya tjänst Kampanj kan ett företag skapa sin egen landningssida för att aktivera befintliga kunder och driva trafik till verkstaden. Ett exempel är riktade arbeten, exempelvis kamremsbyte, eller erbjudande om tillbehör till en särskild bilmodell.

Enligt Midman är det superenkelt och går att bygga själv med några enkla steg: Filtrera fram rätt målgrupp bland kunderna, redigera sms-texten, färdigställ verkstadens preppade landningssida, välj när utskicket ska ske och följ resultatet i Midman.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078