På det tredje ska det ske
Ärende: Ursprungligt fel
Kundens krav: Hävning av köp
Ort: Eskilstuna
Saken: En kund köper en Audi A4 TDI årsmodell 2013 av ett företag för 119 000 kronor. Eter två dagar slutar bilen att fungera adekvat. Kunden kontaktar företaget som säger till kunden att lämna in bilen på verkstad för felsökning. Verkstaden konstate...
ARN: Då får kunden häva köpet
Ett företag får erbjuda sig att avhjälpa ett fel men det får inte hur många chanser som helst. Och det är svårt att argumentera mot en skada som finns dokumenterad i ett verkstadssystem, även om den inte finns med i Carfax-rapporten.
Reparationen på bilden har ingenting med texten att göra. Den är endast illustrativ. Med det skrivet är det viktigt att en skadereparation utförs fackmannamässigt. Foto: Jens Trulsson
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration