Det bilmärket har nöjdast kunder
I Kvdbils återkommande konsumentundersökning om vilket bilmärke som har nöjdast kunder så blir det spanskt i topp.
För denna gång är det Seat som står som vinnare då 95 procent av deras kunder ger bilarna ett betyg mellan 8 och 10 avseende nöjdhet.
– Vi är väldigt stolta över att SEAT har Sveriges nöjdaste bilägare! Det här är ett kvitto på att SEATs säkra och högkvalitativa produkter ihop med de svenska återförsäljarna har förmågan att möta kundernas behov och förväntningar. Vi har sedan länge även ett Trygghetspaket som standard, med förlängd garanti och fri service, det tror jag betyder mycket för våra kunder, säger Per Brinkenberg, Märkeschef på Seat Sverige i ett pressmeddelande.
På prispallen hittas även Mercedes och BMW.
Bilmärkena med nöjdast kunder
Andel (%) som gett sin bil betyget 8-10 på en 10-gradig skala, där 10 är bäst.
- Seat 95 %
- Mercedes 94 %
- BMW 88 %
- Nissan 87 %
- Volvo 84 %
- Hyundai 83 %
- Mazda 81 %
- Volkswagen 78 %
- Toyota 78 %
- Skoda 78 %
Undersökningen genomfördes i Kantar Sifos webbpanel under perioden 12–16 januari 2023. Totalt intervjuades 1020 personer i åldern 18–79 år, som alla har tillgång till bil.
Källa: Kvdbil