Däckkedjan rockar loss i nytt samarbete
Däckskiftarna har inlett ett samarbete med rockbandet Smash into pieces. På så vis vill de skapa en ny bild på hur vi ser på däck.
John Larzon, marknadsansvarig på Däckskiftarna och Chris Adam, Apoc och Benjamin Jennebo från Smash Into Pieces | Fotograf: John Gyllhamn Foto: John Gyllhamn
I ett pressmeddelande skriver däckkedjan och bandet att de vill använda humor och rock 'n' roll som verktyg för att göra däckbytet både roligare och mer engagerande. Samarbetet kommer att omfatta allt från kampanjer på sociala medier till konsertupplevelser. Allt för att visa på betydelsen av att ha säkra däck.
– Temat för samarbetet är ”måste däck vara tråkigt?”. Smash har flera gemensamma nämnare med vårt varumärke. Det vi gemensamt skapat är en gyllene mix av att våga göra saker annorlunda spetsat med humor. Det tror vi är nyckeln till att få fler bilägare att förstå vikten av säkra däckbyten och hur stor påverkan däcken har på bilen, säger John Larzon, marknadsansvarig på Däckskiftarna i en kommentar.