AI-robot ska planera och boka in verkstadsbesök
Den nya tekniken som lanserats innebär att verkstadskunder automatiskt rings upp för att boka tider. Autoflows kallar det för AI-calling, och det är fokuserat på just uppföljningar av verkstadsbesök. Roboten kan med hjälp av data och information själv ta kontakt med en kund och planera in besöket.
Vi har skapat en lösning som gör vardagen enklare för verkstäderna. Nicholas Malcolm, vd Autoflows
Företaget, tidigare känt som ag analytics, beskriver sig själva som ett autotech-bolag med specialisering inom automatiseringen i fordonsbranschen. Deras mål är att erbjuda digitala lösningar som kan frigöra mer tid i verkstäderna.
– Verkstäder och branschen i stort är upptagna med att hantera de många aspekter som ingår i att driva en verkstad i en ständigt föränderlig marknad. Vi har skapat en lösning som gör vardagen enklare för verkstäderna, säger Autoflows vd Nicholas Malcolm.
Han berättar vidare att AI-roboten kontaktar kunder som inte gjort en bokning och därmed identifierar potentiellt förlorande kunder. Den ska även kunna förutse framtida behov, för att på så sätt kunna boka möten längre fram i tiden.