23948sdkhjf

Renault fortsätter hos Volvo-handeln

Renault kommer även i fortsättningen att vara en viktig del i svensk Volvohandel. I storstäderna kommer Renault så småningom att säljas i separata anläggningar. Varumärkena Volvo, Land Rover, Jaguar och Renault skall utvecklas och stärkas var för sig. Några planer att integrera Ford hos Volvo-återförsäljarna finns inte från Volvo Personbilar Sveriges sida. - För Volvo Personbilar Sverige råder ingen tvekan. Volvo och Renault är och förblir de varumärken som bildar grunden för verksamheten. Land Rover och Jaguar ser vi som volymmässigt små, men varumärkesmässigt mycket viktiga komplement. Vi har nogEn av de bärande idéerna för Fords Premier Automotive Group, där koncernens prestigevarumärken samlats, är att de sinsemellan kompletterande varumärkena så långt som möjligt skall samlas hos gemensamma återförsäljare. Maximal effektivitet skapas i den del av affären som inte möter kunderna. Samtidigt skall varumärkena separeras och utvecklas på egna meriter i kontakter med kunderna. I de fall där varumärkena samlas i gemensamma lokaler, kommer graden av separering att öka. En variant blir den så kallade galleria-lösningen. Avgränsningen mellan varumärkenas respektive utställningsytor förstärks. Varje varumärke skall på ett tydligt sätt finnas i en butiksmiljö som återspeglar varumärkets profil och värden. Främst i storstäderna kommer Renault så småningom att återfinnas i egna, helt separata lokaler. #NAME?När det gäller Land Rover bedömer Volvo Personbilar Sverige att knappt hälften av svensk Volvohandel kommer att få ansvaret för att sälja dessa. - Att alla i Svensk Volvohandel inte får ägna sig åt Land Rover beror på att det handlar om för små volymer. Därför krävs större distrikt jämfört med Volvo och Renault. Målet för Land Rover är att hitta en struktur som utnyttjar styrkan i VolvohaJaguar fungerar som en ny division inom Volvo Personbilar Sverige. Även för Jaguar pågår arbetet med att utveckla en ny återförsäljarstruktur enligt i huvudsak samma principer som för Land Rover. - I det korta perspektivet är Jaguar huvudsakligen en storstadsaffär, där märket redan är väletablerat. Avsikten är att Jaguar-affären skall växa i takt med att den nya X-type kommer på marknaden. Då kommer även Jaguar-representationen att utökas

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078