Spänner musklerna med rekondkoncept
Jewelultra Diamondbrite bygger nu ut sin organisation. Det gör man bland annat genom att addera två säljare för att förankra konceptet på den svenska marknaden. Två huvudlinjer gäller för konceptet, dels Diamondbrite Center via bilrekondföretag, dels införsäljning av rekonditioneringskit direkt till bilåterförsäljare. Idag finns ett 20-tal Diamondbrite Center och enligt generalagenten Mikael Throedsson, Ketson i Stockholm är målsättningen att inom en tre års period etablera ytterligare 30 anläggningar. Jewelultra Diamondbrite bygger bla på att rekondföretaget skall kunna erbjuda kunderna ett koncept med 2-komponent lackskydd för att lackytan på bilen skall behålla lyster och glans år efter år. Behandlingen sker i fler steg. Lackytan skyddas parallellt mot oxidation, förorenat och syrehaltigt regn samt UV-strålning. I konceptet ingår också ett certifikat, där Diomondbrite garanterar sex års lackskydd på ny bil. På begagnade bilat ges samma garanti tills bilen är sex år från första registreringsdatumet. Säljkårens huvuduppgift blir nu att sälja in en rekonditioneringskit till bilhandlarledet. En give away produkt som följer med nybehandlade bilar för att skapa underlag för Diamondbrite behandling även hos bilåterförsäljare. Den här affärsidén är hämtat från Jewelultra Damondbrites hemland, England där man enligt uppgift från Ketson lyckat förankra konceptet hos 60 procent av den engelska bilhandeln.