23948sdkhjf

Större och smidigare kostym för AD-Sverige

Nytt centrallager i Varberg med större yta, breddad produktmix samt overnightleveranser skall öka omsättningshastigheten samt snabbare täcka AD-kedjan behov av produktsupport. AD-Sverige ingår i AD International, med totalt 17 medlemsländer i Europa. Övergripande är affärsidén samordning i inköpsvolymer från en rad relevanta tillverkare inom olika områden. Synergier sker även i marknadsföring. AD-Sveriges målgrupp är 70-talet fristående AD-Center, med allt från 2 - 30 miljoner i omsättning per enhet. -Det nya lagret i Varberg innebär att vi till att börja med ökar varmytan från tidigare 1000 till 3000 kvadratmeter, säger Peter Östman, marknadsansvarig för AD-Sverige. Det innebär också att vi kan gå från veckoleveranser till overnightleveranser. Här medverkar också ett smidigt internt logistikflöde som parallellt kommer att hjälpa till att öka omsättningshastigheten. Plus att vi nu i personalen är riggade för uppgiften, säger Östman. AD-Sverige fokusera på produktområde som rena reservdelar, friktionsdelar, fläkt och kamremmar, stötdämpare, lampor och oljor. Östman ser ljus på framtiden, bland annat med stöd av intressanta nya varumärken som Monroe, Graf vattenpumpar, SKF hjullager och fjädringssatser, Cedes drivknutar och hoppas enligt prognos att öka omsättningen i år från 34 till 40 miljoner kronor. -Att vi fått in några starka varumärken i huset ger spinn of hos övriga aktörer. Goodwillen ökar och därmed anmäler ytterligare högt rankade tillverkare sitt intresse, säger Östman. AD-Sverige och Östman står också inför introduktion av ett sp

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063