Allt fler besökare för motormagasinet.net
En egen redaktion gör dagligen research inom branschen och tar fram nyheter inom relevanta områden. Det kan handla om allt från affärsnyheter, produktnyheter, marknadsöversikter, kvalificerade teknikpresentation till mässevenemang och motorsport. Men motormagasinet.net är mycket mer än dagsfärska nyheter. Portalen innehåller en rad funktioner som stödjer branschinformation via nätet. Premiär var det i samband med Svenska Pro Motors medverkan på Auto Teknik i Jönköping januari 2000. -Inför premiären var upplägget klart. Vi ville skapa en mötesplats för b2b företag inom motorbranschen där alla aktörer; från grossister, tillverkare, grossister,leverantörer, importörer till bilhandel och verkstäder fick möjlighet att mötas, säVåren år 2000 visade undersökningar att drygt 80 procent av motorbranschens aktörer hade tillgång till internet och idag bedöms täckningen var när nog 100 procent. Förutsättningar saknades alltså inte för att lansera en portal. -Men kanske gick det lite långsammare än vad man trott, säger Ann-Charlotte Carlsson. Efter en tid kom vi in i en positiv spiral och slog nya besöksrekord varje månad. Idag besöker 5000 personer sajten per månad. Portalen har idag i princip samma funktioner som vid premiären, dock med vissa uppgraderingar. Nyhetssidan har en fått en modernare design. En ny avdelning presenterar löpande aktuella produktnyheter, allt från verktyg, övrig verkstadsutrustning till produktkataloger. Ytterligare sex avdelningar öppnar upp mot motorbranschen.