Nollresultat för Fiat Auto
Under det andra kvartalet 2001 kom Fiat-koncernen ännu närmare de målsättningar som satts upp för året. Försäljningen ökade till 15,8 miljarder euro vilket är en ökning med 2 % jämfört med motsvarande kvartal förra året. Framförallt kan framgångarna tillskrivas CNH Global (jordbruksmaskiner) och de sektorer som inte påverkas av den ekonomiska konjunkturen i så stor utsträckning, t ex Fiat Avio (flyg) samt Toro Assicurazioni (försäkringar). Fiat Autos vinst, som låg strax under noll kronor, var lägre än under samma period förra året, men var bättre än under det första kvartalet 2001. Fiat i Sverige ökade med drygt 50 % i juli. Totalmarknaden i Sverige minskade under samma period med 23 %. Totalt och hittills i år har Fiat ökat med 14 % jämfört med förra året. Fiats marknadsandel uppgår t o m juli till 1 % (0,75 %).