Uppgraderad näthandel för Däckia
Däckiakedjan med 57 verkstäder bygger nu ut sin hemsida www.dackia.se och går in i vad man kallar fas 3 med syfte att göra den konsumentrelaterade sajtens funktioner mer användarvänliga. Här kan konsumenten utifrån fabrikat och dimension beställa däck till sin bil, som sedan levereras och betalas på de anslutna verkstäderna. Uppgraderingen innebär att hemsidans struktur förädlas, knappfunktionerna blir mer lätthanterliga och i förlängningen är det också meningen att kunden genom att bara ange bilens fabrikat, alternativ registreringsnummer skall få fram exakta alternativ på däck och fälgar. Konsumentsajten har enligt Däckias Nina Westgärd inte tillfört några större försäljningsökningar genom försäljning via nätet utan skall snarare ses som ett marknadsföringsinstrument - som ger kunderna ytterligare kunskap om däcken och dess funktion/konstruktion samt om kedjan och den service som medlemsföretagen kan erbjuda. -Själva köpet görs upp på verkstaden. Det är nämligen viktigt för kunden att ha en personlig kontakt att diskutera med när han väljer däck, fälgar eller annan service.