Goodyear-Dunlop lanserar nytt servicekoncept - Truckforce
Lastbilsdäck kostar tid och pengar. Både att köpa och att administrera. Därför lanserar Goodyear-Dunlop nu Truck Force. Istället för att åkaren köper ett däck till bilen köper han en service. Truck Force tar hand bilens däck från vaggan till graven. Åkeriägaren kan i lugn och ro förlita sig på att alltid ha den bästa och mest ekonomiska kombinationen av däck på bilen. Ett nätverk av hundratals Truck Force servicestationer i mer än 30 länder står nu beredda att ta hand om lastbilsägares alla däcksbehov. De säljer nya däck, ersättningsdäck och de kan regummera däcken. Och inte minst erbjuder de 24 timmars vägassistans i hela Europa. Fördelen med Truck Force är för det första att åkerierna slipper åka till ett ställe för att köpa nya däck, ett annat för att få däcket regummerat, ett tredje för att få service och underhåll eller vägassistans. En Truck Force-station ger allt detta. För det andra, enförare som använder Truck Force, får snabb assistans oavsett var i Europa han befinner sig. Ett nätverk av Truck Force-stationer med kunnig personal finns tillgängliga överallt, alla tider på dygnet. En förare som får punktering mitt i natten behöver bara ringa ett telefonnummer, oavsett var han befinner sig. Den centraliserade kundtjänsten svarar på de vanligaste språken i Europa. Uppgifter om vilka däck bilen är utrustad med finns lagrade i ett datasystem och det gör att när servicebilen kommer har den med sig rätt typ av däck till rätt bil. Truck Force-konceptet har tagits fram för att ge såväl större åkerier som mindre enmansåkerier bra service så att de får ut maximal nytta av däcken. Allt hårdare konkurrens, inte minst internationell konkurrens, tvingar åkerierna att utnyttja fordonen bättre och minska de administrativa kostnaderna. -Stillestånd har blivit helt oacceptabelt för ett åkeri. Med Truck Force visar vi att vi förstår det och att vi har lösningen – till åkare över hela Europa, säger Bill Hall, europachef för Goodyear - Dunlops division för lastbilsdäck. -Truck Force erbjuder däckservice från ”vaggan till graven”, vi garanterar kvaliteten, och vi kan erbjuda service till en förutsägbar kostnad, fortsätter han. Från och med att ett nytt däck monterats till dess att det är utslitet övervakas det av TVTrack (Tyre-Vehicle Tracking). Systemet kan registrera slitage och övervaka under vilka förhållanden däcken används. Tekniskt kunnig personal kontrollerar systematiskt fordonen och kan därför tidigt påpeka felaktigt ringtryck, felaktig hjulinställning eller fel i fjädringssystemet. Kunderna får en detaljerad rapportering om däckens prestanda. Alla Truck Force-stationer kan ge råd och anvisningar som förlänger däckens livslängd och ger mindre stillestånd. TVTrack kan också föreslå de däckskombinationer som är mest effektiva för ett givet användningsområde och föreslå ett tidsschema för underhåll. Tack var det nya Next Tred programmet kan Truck Force-stationerna även erbjuda regummerade däck av högsta kvalitet. Till det regummerade däcket kan kunderna välja Goodyear-mönster eller något annat mönster i Next Tred sortimentet. Det gör att åkeriägarna kan förlita sig på att alla hans regummerade däck håller samma kvalitet. Den internationella vägassistansen ServiceLine 24 är en av de mest påtagliga fördelarna med Truck Force. Genom att ringa ett enda telefonnummer kommer man alla tider på dygnet till ett specialiserat call-center som svarar på flera olika språk. Svarstiden är förkortad tack vare en centraliserad expediering. Även fakturering är centraliserad och sänds via åkeriägarens normala servicestation. ServiceLine 24 innebär inga negativa överraskningar eftersom man har fastställda max-priser på delar och service.