Framgång för Klokkerholm
Det går bra för danska Klokkerholm som hittills i år kan redovisa en försäljningsökning på 22 procent. På Automechanika hade Klokkerholm satsat på en stor monter där produktprogrammet visades, allt från bilplåt till billyktor. -Vi har en mycket bra utveckling som vi räknar med skall fortsätta. De regler som följer på EU:s nya gruppundantag tror vi också skall innebära ytterligare framgång. Vi vet att det finns ett behov av alternativa kvalitetsprodukter och där ligger vi bra till,säger Sören Juhl, VD för Klokkerholm. Han fanns på plats i Franfurt för att bl.a träffa olika försäkringsbolag som i sin jakt på att pressa kostnaderna intresserar sig för alternativa delar typ Klokkerholms A 1-delar. Den starka tillväxten för Klokkerholm har flera orsaker. Dels har en stor konkurrent (Veng) försvunnit, dels stiger försäljningen på den östeuropeiska marknaden mycket kraftigt. Idag omfattar Klokkerholms katalog 16.000 varunummer var av ca 25 procent är egenproducerat.