Saab utsett till Årets marknadsförare
Saab har utsetts till Årets marknadsförare av Sveriges Marknadsförbund. Priset delades ut vid en ceremoni på Tendensdagen på Cirkus i Stockholm och togs emot av Anna-Lotta Model, marknadschef för Saab Sverige. På Tendens-dagen samlas årligen 500-700 av Sveriges främsta marknadsförare för att lyssna till svenska och internationella föredragshållare på toppnivå. -Oerhört kul, utbrister Anna-Lotta Model. Den här utmärkelsen ser jag som ytterligare ett kvitto på att vi som arbetar med Saabs marknadsföring, kollegor och konsulter, är på rätt spår med vårt koncept. Och lika stolt som jag är för priset, är jag övMotiveringen har rubriken Excellenta marknadsföringsframgångar med design i fokus och lyder som följer: Genom att konsekvent och med långsiktigt tänkande låta produktutveckling och marknadsföring gå hand i hand har Saab skapat en stark position på den tuffa bilmarknaden, och dramatiskt ökat sina marknadsandelar. Med integrerad marknadsföring såväl övergripande som på det lokala planet har Saab kommunicerat tydligt och enhetligt oavsett media. På så sätt har de gett kunden en konsekvent upplevelse i alla kontakter med varumärket Saab. Saab har visat på den stora kraft som kan skapas av professionell marknadsföring. Sveriges Marknadsförbunds medlemmar utgörs av cirka 1000 företag och organisationer samt 29 lokala marknadsföreningar med drygt 10.000 individuella medlemmar. Priset Årets Marknadsförare delades ut första gången 2001.