23948sdkhjf

Bilreklam – och inte en bil i sikte

Volvo tar till ovanliga grepp när de lanserar sin nya SUV, Volvo XC90. Navet i lanseringen blir för första gången Internet. En egen sajt öppnas för XC90 lördag den 9 november. Sajten blir den mest avancerade bilsajten för Volvo hittills, och kommer att visa upp bilen på ett helt enastående sätt. För att locka allmänheten till sajten kommer Volvo att annonsera i TV, dagstidningar, webb och utomhus. Dessa annonser kommer dock inte att innehålla en enda bild av den kritikerrosade bilen. Istället visas webbadressen för XC90s’ kampanjsajt och bilder på natursköna miljöer - skog, sjöar, berg och vattenfall. - Bilder på bilen har figurerat otroligt mycket i media de senaste månaderna, säger Bengt Junemo, reklamchef på Volvo Personbilar Sverige. #NAME?- Det är ovanligt att lägga så stor fokus på en webbsajt vid en lansering, men vi har mycket goda erfarenheter av marknadsföring via webben. Vi har jobbat väldigt hårt tillsammans med Forsman & Bodenfors, och är otroligt stolta över vad vi har lycka- XC90 är en helt ny typ av SUV, och den kräver en helt ny typ av marknadsföring.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062