Saab Sverige mästare i kundkontakt via telefon
Saab Direkt utsågs till segrare i klassen Konsumentkontakt/Kundinformation när det som kommit att kallas för SM i telefoni gick av stapeln för tionde gången. Saabs kundtjänst nådde över lag mycket höga värden för alal de parametrar som bedömdes vid 200 anonyma testsamtal. Prisutdelningen hölls på hotell Sheraton i Stockholm och utgjorde kulmen på en tvådagars konferens som ytterst handlar om hur man kan vidareutveckla sin kundservice. -Priset är en verklig fjäder i hatten för oss, deklarerar Ola Karlson, ansvarig för Saab Direkt. Vi har ju bara varit igång i drygt ett år, att vi i en jämförelse med kvalificerade medtävlare redan nått mästarklass och kniper segern känns otroligt stimSaab arbetar mycket målmedvetet på att utvidga och förädla sin dialog med kunder och de personer som av ett eller annat skäl vill komma i kontakt med Saab. Kund-centrat finns fysiskt i Linköping och är bemannat 08.00 ? 22.00 alla vardagar. Tävlingen instiftades 1993 och arrangeras av SQM Survey. Telia är huvudsponsor för arrangemanget och totalt deltog i år 1.200 företag. Av dessa nominerades 21 i någon av de sju klasserna. Granskningen görs i form av oannonserade kundsamtal där man bedömer allt från t ex svarstider och attityd i bemötandet till kunskapsnivå och initiativförmåga hos personalen.