23948sdkhjf

Lång väntetid på Volvo XC 90

Volvo Personbilar Sverige stärkte under november sin position ytterligare på den fortsatt positiva svenska bilmarknaden genom att öka försäljningen med hela 32,7 procent jämfört med samma period förra året. Volvo nyregistreringarna under november månad uppgick till 5 188 bilar, vilket är en ökning med nästan 1 300 bilar i förhållande till samma månad i fjol (3 910 bilar). Totalmarknaden ökade med 5,2 procent i förhållande till förra månaden. Fram till och med november har den svenska bilmarknaden ökat 3,9 procent. Volvo är nu uppe i en total marknadsandel under årets gångna 11 månader på 19,4 procent. Målet, 20 procents marknadsandel, för hela år 2002 ser nu ut att kunna uppfyllas. - Vi har haft en mycket stark månad och inte minst vår V70-modell fortsätter att attrahera många kunder. Vi hade i slutet av november också Öppet Helg hos alla våra återförsäljare med premiär för Volvo XC90. Det är en bil som har blivit en enorm suHyr till låg kostnad - Den stora efterfrågan på Volvo XC90 har skapat längre väntetider än vad som är vanligt i Volvohandeln. Vi kommer därför med ett attraktivt erbjudande till Volvo XC90-köparna. De kan till en subventionerad kostnad hyra en helt ny Volvo XC70 AWD eller en Volvo C70 Cabriolet. Ett erbjudande som gäller efter 16 veckors väntan fram till leveransen av deras Volvo XC90, förklarar Olle Olsson. - Volvo XC90 har inte hunnit in i nyregistreringsstatistiken i någon större omfattning i november. Vi förväntar oss därför mycket bra siffror under årets sista månad och har goda förhoppningar att nå vårt mål – 20 procents marknadsandel för 2002

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063