23948sdkhjf

Statoil Lubricants kommunicerar Friction Fighters

Statoil Lubricants, med verksamhet i åtta länder och huvudkontor i Stockholm, lanserar ett nytt kommunikationskoncept med kampanjstart på den svenska marknaden. Statoil Lubricants är marknadsledande i Sverige på smörjmedel för både industrin och privat bruk. - Vi på Statoil Lubricants är specialister på att minska friktion med hjälp av smörjmedel, tjänster och kompetens. Genom konceptet Friction Fighters visar vi tydligt att det handlar om att minimera friktionen för människor, maskiner och miljön, säger CStatoil Lubricants marknadsandel i Sverige uppgår till 18 procent. Under 2002 sålde Statoil Lubricants mer än 30 000 kubikmeter smörjmedel. I produktsortimentet finns allt ifrån motoroljor för privat bruk till komplexa smörjmedelslösningar för industrin. Arbetet med att ta fram en ny kommunikationsplattform har skett i samarbete med reklambyrån Tempel. Under de senaste månaderna har en stark intern förankring skett, och nu lanseras konceptet först på den svenska marknaden. Övriga länder i norra Europa står därefter på tur. - I smörjoljebranschen ligger marknadsföringsfokus traditionellt på produkter och maskiner. Vi har tagit avstamp från Lubricants kärnkompetens och kampanjen Friction Fighters sätter i stället människan i centrum, säger Johan Larsson, projektledare på TStatoil Lubricants nya kommunikationsinriktning kommer att synas i bland annat reklamannonser, direktmarknadsföring och andra aktiviteter. Kampanjen, som är den största någonsin för varumärket, startar i Sverige nästa vecka.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062