23948sdkhjf

Skoda till Paradiset

Skoda Auto Sverige har valt Paradiset DDB som ny reklambyrå i Sverige. Uppdraget omfattar Skodas hela marknadskommunikation. Skoda har sedan sin återkomst på den svenska bilmarknaden 1995 tillsammans med reklambyrån Cappuccino framgångsrikt byggt varumärket under devisen ”för nuftiga människor“. Med en ny generation prisvärda och säkra Skodabilar – Felicia, Octavia och Fabia – ökade försäljningen år från år: 400 registreringar 1995, 4.000 1996, 10.000 1997, 15.000 1998, 17.200 1999 och 18.800 rekordåret 2000. På några få år gick Skoda från 0 till 5% av den svenska personbilsmarknaden. Beståndet ökade från praktiskt taget 0 till ca 85.000 Skodaägare. De senaste åren har marknaden hårdnat, varför det varit naturligt att se över kommunikationen. Marknadsandelen är idag ca 3,3%. -Skoda är ett modernt, tydligt varumärke med mycket stark energi. Vi har haft en framgångsrik och mycket bra resa ihop med Cappuccino. Nu ser vi fram emot den spännande fortsättningen, säger Rainer Jonsson, chef för Skoda Auto Sverige. Den första varumärkesreklamen signerad Paradiset kommer att synas under hösten 2003.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063