Hyundai kör om Volvo i MRF-undersökning
Det handlar om den 9:e årgången av MRF:s generalagentsundersökning. En enkät som blivit ett allt viktigare instrument för att ta tempen på samarbetet mellan återförsäljare och generalagent Enkäten som innefattar 126 frågor skickades i år till 670 MRF-anslutna bilföretag, svarsfrekvensen var hela 60 %. Hyundai har funnits i Sverige sedan årsskiftet 1990/91 och haft en del tuffa år, men har nu lyckats att placera sig ordentligt på den svenska bilkartan, hittills i år har Hyundai tagit 3,5 % av den svenska bilmarknaden. Årets undersökning toppas av Hyundai som arbetat hårt för att förbättra relationen med ”gamla” återförsäljare men också lyckats täcka tidigare vita distrikt genom att etablera nya, välrenommerade bilhandlare. -Det här är stort - från femte till första plats på ett år – jag är överväldigad, säger Hyundais VD Christian Norberg. Men det förpliktar naturligtvis också. Vi har fortfarande mycket som måste förbättras och det kommer vi att anstränga oss hårt f